• Ed Veldman wil een nieuw 2-daags evenement organiseren voor óndernemers uit het MKB.

    Jos van Rooijen

Ontmoeting en innovatie staan centraal

HAARLEMMERMEER Als het aan Ed Veldman ligt, bekend van onder meer 'Op de Koffie bij ' en MeerBorrel, dan komt er op 20 en 21 september een nieuw 2-daags evenement voor en door ondernemers uit het MKB. De locatie is de Van Zantenhal aan de IJweg. De thema's zijn: 'Ondernemers ontmoeten ondernemers' en 'Innovatie'.

Twee onderwerpen die volgens Veldman voor elke ondernemer voldoende aanleiding zijn om zelf aanwezig te willen zijn en om andere ondernemers uit te nodigen om minimaal één van de twee dagen aanwezig te willen zijn. "Maar ik denk liever twee."

"Ondernemen betekent in mijn ogen samenwerken, bezig zijn, groei, ervaring opdoen. Dat kun je het best doen door als ondernemers bij elkaar te komen en vervolgens ervaring uit te wisselen. Met een mooi woord 'netwerken' waar je als ondernemer een klankbord bent voor een andere ondernemer en waar je zelf profiteert van de kennis en ervaring van andere ondernemers die voor jou een klankbord zijn."

Volgens Veldman kan op zo'n manier samenwerken alleen maar leiden tot meer plezier in het ondernemen en betere resultaten. "Ondernemen in de volle zin van het woord is meer dan de som der individuele delen. Het is volgens mij: 1 plus 1 is 3."

Die gedachte is meteen ook een van de belangrijkste redenen waarom Veldman het 2-daags evenement in de Van Zantenhal wil organiseren. "Ondernemen is niet stilzitten, maar óndernemen. Dus actief zijn, je netwerk vergroten. Dit evenement gaat specifiek uit van die eigenschappen."

De kaartverkoop is daar een mooi voorbeeld van, laat Veldman zien.

"Een ondernemer die wil deelnemen koopt 9 kaarten van 11 euro per stuk die hij verdeelt onder bekenden uit zijn/haar netwerk en mag kosteloos een grondplaats van 6 m2 reserveren voor twee dagen (prijzen zijn ex BTW). Zo krijg je ondernemers die bij het evenement willen zijn en collega-ondernemers die graag naar het evenement komen." (Voor een grondplaats van 6 m2, zijn 6 kaarten nodig (kost dus € 66).

"Dan zijn er ook nog basisstands waar je meer ruimte hebt om jezelf en/of je product te presenteren en om klanten/bezoekers te ontvangen. Zo'n standruimte van bijvoorbeeld 12 m2 kun je reserveren door 24 kaarten à 11 euro te kopen (ex btw). Met die kaarten kun je vervolgens relaties of potentiële klanten uitnodigen."

In de hal is er ruimte voor 120 stands/grondplaatsen op 3200 vierkante meter, er is ook nog een buitenruimte (voor presenteren van auto's bijvoorbeeld).

Veldman rekent op 2 à 3.000 bezoekers die elkaar al eerder kunnen ontmoeten tijdens bijeenkomsten op de tweede vrijdag van de maand (vanaf 15.30 uur in het kantoor van PLM aan de Jupiterstraat 42-60, parkeren in de buurt). "Tijdens zo'n vrijdagmiddagborrel begin je al met het uitbreiden van je netwerk en kun je zelfs afspraken maken voor een gezamenlijke actie tijdens het netwerkevenement", aldus Veldman die voor het evenement nog op zoek is naar sponsoren.

Over het programma zelf: dag één is vooral bedoeld om kennis te maken. Veldman rekent op medewerking van onder meer Share en de gemeente. Waar zeker aandacht voor is: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Op dag twee staat vooral innovatie centraal. Veldman heeft zich al verzekerd van deelname van twee universiteiten die meer informatie kunnen geven over innovatie in relatie tot automotive.

Voor meer informatie en/of aanmelden: Ed Veldman, 06 55750914. Zie tevens www.meerbeurs.net.